Thursday, May 10, 2012

Redjki Datang Dengan tiba-tiba

Nak dijadikan cerita, Isnin lpas TT curi-curi pergi interview dgn one of this multinational company yang buat JV dgn US company...office nye dekat sebelah Tower ni ajer...ikutkan TT mmg tak layak pun dengan position tu sbb different scope dengan apa yg TT buat sekarang. Eventhough TT dah clarified dgn HR officer yang making the appointment tu tapi diorg still nak suruh TT consider that position.

So dengan takde semangat, TT pon pergi lah jugak. Interview session yg diorg conduct pon takde lah stress sgt...just chit chat on the current scope & technical knowledge yang TT ade...dlm sejam berborak dgn big boss & HR officer tu...terus je TT balik office semula...takde simpan harapan tinggi pun...tapi expected salary mmg TT letak kaw kaw punye..hehe..gasaklah...sbb TT tau workload yang bakal TT buat for that position yg diorg offer.

Tup-tup lpas solat Zohor tadi, HR officer tu call TT...congratulate etc... katanya diorg confirm nak hire TT...except on the salary...they need to review expected salary..maybe by next week diorg akan call TT semula...

Lpas dapat berita tu...terus TT termenung kejap...perkara utama yang TT pikir pasai current project yang takde sapa nak handle in case kalo TT accept offer ni...2nd thing takut-takut jugak workload TT kat company baru tu makin teruk compare dengan skrang.....lagipun TT baru je setahun lebih kat company skrang ni.....

Erm...tp waktu termenung tu...terus teringat CheQo kat rumah....memang redjki dia agaknya........

7 comments:

  1. turut berkongsi debaran. fikirlah dalam2 dan buatlah istikharah. kalau hijrah, jgn lupa gaji pertama nanti belanja saya nasi campur gulai masam patin pak usop. hehehe

    ReplyDelete
  2. hah itu lah orang kata. kalau kita bagi makan ke haiwan ni, murah rejeki kita. seronok la si comel tu. nanti boleh paw cat food yang mahal sikit. huhue

    ReplyDelete
  3. Salam..tahniah..tapi rajin2 buat Solat istikharah minta petunjuk dr Allah..insyaAllah pasti yg terbaik :)

    ReplyDelete
  4. jika itu rezeki utk TT, ambil lah. tahniah saya ucapkan.

    saya ingin berkongsi pengalaman saya di bawah ini, sekadar satu perkongsian dan tidak mempunyai niat lain

    saya pernah mengalami pengalaman sedih kerana offer saya ditarik balik apabila full result medical checkup saya diketahui. saya memang sudah agak yang ini bukan rezeki saya, bila melihat ada borang HIV test.

    saya ingatkan bila company international, mereka tidak ada diskriminasi tapi ternyata saya silap. mungkin sbb job function saya, yang melibatkan high-risk activity, sebab itu company itu menarik semula offer letter. apa pun saya redha dengan ketentuan Nya

    walaupun begitu, alhamdulillah. saya bersyukur kerana saya masih bekerja di company skrg. dan tidak terburu2 dalam membuat keputusan.

    mungkin offer itu bukan rezeki saya dan rezeki saya ada di company lama saya. hanya Allah yang Maha Mengetahui.

    Alhamdulillah, saya masih lagi sihat dan mampu bekerja dengan baik di company saya sekarang. saya sentiasa percaya, apa yg berlaku ada hikmahnya

    ReplyDelete
  5. Salam kenal.
    TT tahniah dan akak sentiasa doakan yang terbaik buat TT and baby. Semoga sudi bersahabat.

    ReplyDelete
  6. Salam. Tahniah. Saya pula sedang menunggu jawapan drpd HR dr sebuah Oil & Gas comp setelah menjalani 2nd interview. mmg sy idamkan utk bekerja di lapangan tu, tp tak tahu lah mcm mana keputusannya nanti. kalau dpt, masalah medical check up pulak nk kena fikir. hurmss adakalanya rasa mcm jodoh sy hanya di comp sekarang, hanya kerana Medical Check up.Saya doakan awak terus berjaya dlm bidang yg awak ceburi ;-)

    ReplyDelete
  7. Bila nak update blog ni ? Hopefully TT sihat2 selalu..insya-Allah :')

    ReplyDelete