Tuesday, January 10, 2012

Alhamdulillah..CD4 increased!

Hari ini merupakan hari yang paling ceria buat TT sepanjang bergelar HIV +ve sejak 2008!

Setelah hampir 4 bulan memulakan HAART (bermula September 2011), hari ni TT telah ke HUKM untuk mendapatkan result terbaru CD4. Yes! My CD4 increased 70 to 367! TT punyalah excited sampaikan hari ni senyum memanjang sampai ke telinga.

Penantian selama 3 jam menunggu turn berjumpa doktor mmg berbaloi sangat. Tapi TT agak terkilan sebab tak dapat nak tau latest viral load sebab result belum siap lagi. Doktor tadi just amik no tel TT dan katanya akan sms bila result tu dah keluar nanti.

TT sebenarnya agak was-was dengan HAART yang telah TT mulakan aritu. Sebabnya TT takut combivr + stocrin yang TT makan tu tak berkesan dengan body TT. Lebih-lebih lagi sejak kebelakangan ni TT asyik diserang sakit mulut, demam dan pening. Rupa-rupanya demam tu semua hanyalah demam biasa sahaja. I was supposedly not to worry at all.

InsyaAllah...teruskan berfikiran positif selepas ni. Lupakan segala moody, depression dengan workload semua. Senyum sokmo dan pasti tomorrow never dies!

Dikesempatan ini, TT nak ucapkan ribuan terima kasih pada rakan-rakan PLHIV (Abg Pie & family, Luka Raffieqa, Mail, Halim, Brader Fareez, Azam, Saiful, Mizan, Laila dan semuanya sekalilah). Sejak kewujudan kalian dalam hidup ni, rasa duniaku kembali bernafas dengan lebih sempurna! Dan inilah yang TT cari selama ini sesuai dengan tema blog ini sendiri "Ya Tuhan, Izinkan daku terus bernafas".

12 comments:

  1. Cewah taniah azri... saya rasa bila PLHIV makin gembira dan mengambil HAART kesan HAART tu lebih berkesan.. tengok abah sampai tak dapat dikesanlah kesanya tuh.. Moga terus menurun dan menurun viralmload dan meingkat terus meningkat cd4. amin

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah...
    mesti makin positif, positif, positif!
    we are positive warriors!

    ReplyDelete
  3. yay, tahniah!
    semoga CD4 terus increase
    and VL terus decrease
    maintain HAART please...

    ReplyDelete
  4. salam TT,

    syukur dan tahniah,

    tumpang seronok juga,
    sebab TT senyum memanjang,

    "tomorrow never dies"
    think positive.

    ReplyDelete
  5. Congratulation TT for being positive! (cliche sangat! heheheheh)keep up the good work.

    ReplyDelete
  6. Tahniah TT. Seronok juga saya membacanya. Saya pun berharap lepas 4 bulan CD4 suami yg 76 itu juga akan naik. Tak sabar nak tengok dia positif dan happy semula.
    Dia pun makan 2 jenis ubat yg TT sebut tu, dan mengalami efek yg sama. Jika boleh, saya nak tau jika TT ada mengambil makanan tambahan sepanjang tempoh tersebut. Bolehlah saya share dengan suami nanti.
    Thanx TT. Teruskan usaha.

    ReplyDelete
  7. congratz TT..think positive...chaiyok!

    ReplyDelete
  8. As salam.

    Thanks kawan-kawan yang sentiasa bagi support.

    InsyaAllah tahun ni saya akan pastikan CD4 saya terus naik sehingga 500lebih.....dan viral load pasti akan detectable...amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Azri ,

      bang sangat gembira dpt tahu perkembangan terbaru tu. I always wish for u!!!!

      Full of Love.

      Fareez Fauzi

      Delete
  9. at least ada jg nama azam huhuhuhu tahniah..moga cd4 naik lg n VL undetected.

    ReplyDelete